Live CD Security distrubitoner og Windows XP

Hej,

Jeg har ifm. med et IT sikkerhedskursus hentet Auditor og WHAX Security Live CD'erne og forsøger nu at få dem til at køre direkte fra min bærbare i et dual-boot miljø.

Begge live CD'ere har, når de er bootet fra CD'en, installation til harddisken som mulighed. Og i begge tilfælde kan man også få installeret en boot manager. Men det kommer aldrig til at virke!

Jeg har brugt diverse partitioneringsværktøjer fra både Windows og live CD'erne til at partitionere min disk (hvor XP stadig skal være den primære partition), og jeg har prøvet diverse boot managers.

Og fra begge live CD'ere kører installationen til de nye Linux partitioner.

Jeg har - engang - fået en tidligere version af Knoppix til at køre på den måde. Ifm. installationen fra denne live CD kunne jeg vælge at få LILO som boot manager og det fungerede så XP og Knoppix kunne vælges i LILO's menu.

Udfra Google har jeg fået en idé om at det mangler en eller anden form for boot information på de Linux partitioner/installationer jeg laver før at en boot manager kan se installationen. Men jeg ved ikke klart hvad der mangler og hvordan jeg løser det.

Jeg skal gerne have det til at virke via dual-boot da Linux installationerne ellers ikke kan se det trådløse netkort i min PC. Og dermed kan jeg ikke afprøve noget af det security software vi har gennemgået på kurset.

Kan I her i dette forum hjælpe med idéer, artikler eller lign. så jeg får løst dette lille novice problem.

På forhånd mange tak,
Lars Christiansen