Re: [NOVICE] Hvorfor er nfs så langsom

On Saturday 04 February 2006 14:50, Mogens Kjaer wrote:

> Hjælper det at sætte r og wsize ned, fx til 1024?
>
> Kan du prøve at have en tcpdump/ethereal kørende på serveren
> når du mounter fra klienten og se hvad der foregår?

Ændring af r og wsize giver en acceptabel overføringshastighed (under 5
minutter for 100 MB), ikke at jeg forstår hvorfor, men så langt så godt.

Mount processen tager stadig over 1 minut (105 sekunder), ethereal viser at
serveren svarer momentant, men der er en pause i klient forespørgslerne på
105 sekunder?