Hvorfor er nfs så langsom

Hej.

Jeg har en NFS server sat op på min stationære som jeg tilgår fra min bærbare
over wlan 11 Mbit 40 bit krypteret.

/etc/exports på serveren:
# /etc/exports: NFS file systems being exported.  See exports(5).
/home/martin/public 192.168.1.*(rw,all_squash,async)

Fra fstab på den bærbare:
192.168.1.2:/home/martin/public /mnt/nfs nfs
noauto,user,rw,rsize=8192,wsize=8192

Det tager ca. et minut at mounte med: mount /mnt/nfs
Og at overføre 100 MB tager adskillige timer.

Det trådløse netværk fungerer udemærket så jeg tror ikke det er det der er
problemet.

Mvh.
Martin Michelsen.