Re: [NOVICE] 'Standby'??

Jørgen Heesche wrote:
Hans Henrik Hansen wrote:

I den seneste uges tid har min 'puter nægtet at gå i 'standby', hvilket den
hidtil har gjort efter en passende tid i 'pauseskærm' (som stadigt kører).
Jeg er ikke bevidst om at have foretaget omvalg i så henseende(?)
Hvor skal jeg 'kigge' for at få 'standby' reaktiveret - jeg kører SuSE
9.2/KDE 3.3.0?

Det du oplever er formentlig, at din monitor ikke går i standby efter en vis tid med pauseskærm?. Det kan du ikke styre selv, den funktion er indbygget i monitoren. Efter en en vis tid uden signaler fra computeren skal monitoren skrue ned for strømforbruget. Prøv at se om monitor-manualen ikke siger noget om Power Saving.

Jeg har nu haft en del oplevelser a'la det, som Hans Henrik beskriver. Det sker tilsyneladende reproducerbart, når jeg anvender mplayer til at vise en filmsekvens. Altså: normalt går skærmen i standby efter at pauseskærmen har været aktiv så'n cirka den tid, som beskrives i "Control Center".

Hvis jeg anvender mplayer til at vise et filmklip, så går skærmen
(vel egentlig X) i pause - men kommer aldrig dertil, hvor
signalet til skærmen slukkes.

Hvis jeg derefter udfører en "xset dpms force off" fra en prompt,
(herved slukkes signalet til skærmen), så kommer X tilbage til
normal funktion igen - med standby skærm.

Jeg har ikke forsket dybere i det.

Martin Berg

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-01-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]