Re: [NOVICE] Finde .bashrc

On Thu, 29 Dec 2005 17:57:32 +0100, Kristian Vilmann wrote:

> find er min yndlingskommando. Den kan alt mulig sjovt. Det kan klart
> betale sig at læse manualsiden i gennem, så man har en ide om
> mulighederne.
Specielt -exec er jeg glad for. F.eks vil kopiering af filer fra cdrom
altid betyde filer/kataloger med forkerte permissions, så derfor er
følgende smart:
find /path -type f -exec chmod 644 {} \;
find /path -type d -exec chmod 755 {} \;

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-01-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]