Re: [NOVICE] Om DR - SSLUG vil gøre noget n u officielt

Phillip Sc. Boegh wrote:

På baggrund af at Linux-brugere skal kriminalisere sig for at se DR-netTV,
et medlem fik lovning på at der kommer en Linux-understøttelse af
DR-internet TV helt tilbage til d.9 Mar 2005 og at der stadigvæk ikke er
sket noget brugbart, har bestyrelsen på sidste møde uddelt mig æren at
skaffe flere argumenter og formulere en henvendelse.

Jeg har fulgt diskutionen herinde med interesse, da den et eller andet sted også vedkommer mig.
Jeg har ikke den vilde erfaring med linux som desktop (dog lide mere som server), og er i den forbindelse interesseret i at høre hvad der faktisk virker af video streaming under linux.
Jeg sidder nu og sørger for video streaming for en lokal tv station, og vi bruger windows media, fra en windows 2003 server hos serverpronto i United Bluff til ca 300kr/mnd, da det var LANGT det billigste (og nemmeste løsning) for os.
Som det virker nu benytter vi os af 2 ting. On demand streaming og live streaming. On demand streaming virker ved at der bliver lagt hele udsendelser op (½-2 timer), som så bliver indexeret og linket med ind og ud punkter.
Jeg har kigget på SWF video, men serveren er pi... dyr, og det er også enormt dyrt af få hostet 5-10Gb video hos en stream udbyder.

Hvad ville I foreslå, som en løsning der virker, primært for hr og fru hansen, en også for eventuelle linux brugere??
VLC har jeg prøvet, og den kan ikke afspille wm ordentligt.
MPEG4 ville jo være nærliggende, men wmp understøtter ikke mpeg4.

mvh Troels Hansen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-01-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]