Finde .bashrc

Jeg har installeret Mandriva 2006 Dl. Edition i586 fra DVD-en fra
Linuxpusher.

Jeg skal have ændret i $PATH og skal derfor have fat i den rigtige  .bashrc

Indtil videre har jeg indtryk af, at der er måske tre forskellige .bashrc,
men jeg kan ikke finde de directories hvori de ligger. Jeg har fået ændret
en .bashrc, men tilsyneladende den forkerte.

Jeg har set på manualen for find-kommandoen, men jeg kan ikke finde ud af at
det. find skriver ikke direktoriet for den  .bashrc, som den finder.

Venlig hilsen
Gunnar Ytting