Re: [NOVICE] linux program til arbejdsfordeling s øges! ?? hvor pokker finder je

Jacob Sparre Andersen skrev:

Martin Rørdam skrev:

Som den lidt lange overskrift antyder leder jeg efter et program til
mit firma som kan "udregne" arbejdsopgaver efter et givent mønster
(hver mandag, hver 2. uge og en hel masse andre faktorer). Nu har
jeg ledt "her og der og alle vegne" og kan ikke finde noget
brugbart........ Findes det ikke?

Det ved jeg ikke.  Jeg kan ikke helt forstå din forklaring.  Du må
gerne forklare det lidt mere i detaljer.  Jeg formoder at det er lidt
mere end bare en kalender eller et timeregistreringsprogram du leder
efter.
Jo det er så absolut mere end en kalender/timeregistreringsprogram jeg har brug for!
Hvad jeg har lige nu er en god gang QPW programering som beregner hvilken uge/ugedag/måned etc vi har lige nu og ud fra de givne parametre kombineret med mine kontrakters arbejdsopgaver viser hvilke arbejdsopgaver der skal udføres denne mandag, tirsdag etc.. Ex. har en kunde behov for at få udfør A hver mandag, onsdag, fredag (så på man, ons, fre arbejdssedler står opgaven) andre har brug for B hver 2. tirsdag en hel 3. skal have udført C hver mandag og D en gang md.........
Da jeg er et "fjols" med databaser har jeg strikket nogle statiske skemaer sammen i regneark hvor de pågældende arbejdsopgaver enten vises (hvis de skal laves) eller er skjulte hvis de ikke skal udføres... Det er RET omfattende og til udskrivning kræves nogle "makro" (eller andre prog. metoder) for at jeg ikke skal udskrive ca. 100 sider manuelt hver uge!! Det har Gnumeric ikke (og der er såvidt jeg fik tilbagemelding om ikke den største chance for at det kommer i nærmeste fremtid :-( )

Mit største problem er måske hvad pokker skal mine søgekriterier være når jeg søger sourgeforce/freshmeat????

TIA

martin rørdam

Har du prøvet at lede lidt på Freshmeat?  Det er en rimeligt god
oversigt over hvad der findes af programmer til Linux.

Jacob