Re: [NOVICE] ardour, JACK og lyd optagelse i flere spor

On 12/23/05, soren <sslug@sslug> wrote:
> Hej jeg har længe rodet med dette problem:
> jeg vil bruger Ardour til indspilning af min musik og jeg starter jackd
> med oss (eller alsa alt efter hvad mit lydkort har været konfigureret
> til) og kan sagtens bruge ardour. Der kommer dog en del støj når man
> starter og stopper et track. MEN problemet er når jeg skal til track nr
> 2 kommer track nr 1 med på indspilningen. Jeg kan ikke finde ud af at
> afhjælpe dette da det ser ud til at oss/alsa ikke kører med både
> playback og recording volumer, men med EN samlet volume. Correct me if
> I'm wrong.

> [...]
støjen må jeg melde pas til, men, forstår jeg dig ret, når du optager
track 2, bliver det både det, du vil optage og track 1 oven i
hinanden. det lyder somom track 1's ud leder over i ardours master
ind. har du prøvet at lege med virtuelle kabler med et program som fx
qjackctl?
--
Bjørn Hartfelt//bjuhn_com//otaku-hacker-ninja-pirate-dictator