ardour, JACK og lyd optagelse i flere spor

Hej jeg har længe rodet med dette problem:
jeg vil bruger Ardour til indspilning af min musik og jeg starter jackd med oss (eller alsa alt efter hvad mit lydkort har været konfigureret til) og kan sagtens bruge ardour. Der kommer dog en del støj når man starter og stopper et track. MEN problemet er når jeg skal til track nr 2 kommer track nr 1 med på indspilningen. Jeg kan ikke finde ud af at afhjælpe dette da det ser ud til at oss/alsa ikke kører med både playback og recording volumer, men med EN samlet volume. Correct me if I'm wrong.

Mine specs er Ubuntu 5.10, Audigy 2 platinum lydkort, ardour og jack i nyeste versioner