Re: [NOVICE] Skift mellem Gnome og KDE?

Atte André Jensen wrote:

> [...]
> (kan forhåbentligt slåes fra i kde, though). Desuden bruger jeg min
> laptop live som synthesizer. Dette betyder at hvis der er noget
> "lækkert" grafik som lige får lyst til at blinke kan der komme et klik i
> lyden, hvilket naturligvis er helt uacceptabelt. Dette alene afgør om
> jeg kan bruge en given windowmanager eller ej. Og på det punkt fejlede
> både gnome, kde og xfce.
>
> Derudover vil jeg gerne gentage hvad jeg allerede har sagt: Jeg synes
> simpelthen kde er noget af det grimmeste. En af mine kollegaer kalder
> det en bolche-fabrik og det er sådant set meget rammende.

Det var da et glimrende navn. Jeg ææææælker bolcher!!! ;-)

> [...]
>
> Slutteligt vil man jo ofte åbne en eksisterende fil i et program. Dette
> gør menuen rigtig langsom, da man først skal åbne programmet i menuen er
> dernæst bruge det pågældende programs filbrowser (som ofte opfører sig
> lidt forskelligt fra program til program, og derfor ikke ligger i
> hånden) til at loade en fil. På kommandolinjen kan man oftest blot
> skrive filnavnet efter programmet og med et hug få åbnet filen i
> programmet. Dette kunne så grafisk gøres fra en filhåndtering fx
> konqueror. Igen er menuen ikke (for mig) et særligt oplagt sted at

Jeg har også efterhånden opdaget, at man ikke kan overlever i linux uden at
have med terminalen at gøre. Det er jo også med til at gøre en mere
fortrolig med sproget - som jo er TOTAL volapyk!!! Hvem i alverden har
fundet på "tar xvzf"?!?!?!
Det som også er godt, når man er nybegynder i terminalen, er et par
succesoplevelser. Jeg har haft et par gode, men er også ofte støt på
"warning...", "error...", "kernel panic..."!!!!! Så bliver jeg liiidt
nevøs, men så er det jo fantastisk med disse post-lister.

> Præcist. Det er på ingen måde for at tale ned til nogen, men hvis man
> mister overblikket kan kde være med til at give det. Der bliver ikke
> givet meget overblik i en terminal, der skal man selv have overblikket.

> Håber det var forklaring nok.

Glimrende....og tak for din tålmodighed!!! :-)