Re: [NOVICE] DR nettv

Den 05-12-13 skrev Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug>:
> [...]
Jeg ved ikke om det er ulovligt at opfordre til ulovlighedder... men
hver gang jeg har klaget til DR (3-4 gange) har jeg fået det samme
svar! som mere eller mindre er: du kan jo bare bruge windows eller
macOS

> Hvilke seere skulle omgå MS's licensbetingelser? Og hvilken ulovlige
> handling skulle der være tale om?
>
> Seere kan ikke omgå MS's licensbetingelser medmindre de har indgået en
> aftale med MS.

Det er rigtigt de ikke kan bryde en licens de ikke har accepteret, men
dem som gerne vil bruge WMP10 codecet bliver nød til at stjlæe det fra
en windows computer med WMP10 - og det er vidst ikke helt lovligt.
WMP10 codecet er omfattet af EULA (Slutbruger licensen) fra WMP,
hvilket bla. er grunden til at man ikke kan downloade det fra
mplayerhq.hu

> --
> Niels Elgaard Larsen
> sslug@sslug