Re: [NOVICE] DR nettv

Lasse Luttermann Poulsen skrev:

> Jo, Kennet Plommer vil meget gerne have lov til at opkræve licens fra
> alle der har en internetforbindelse!

Ja, eller en mobiltelefon, en I-pod eller noget andet.

> Mht om hvor vidt man må bruge WMP Codecet uden at have en licens kan
> man jo lovgive om, ligesom man har gjort med libdvdcss (det åbne
> bibliotek til at dekryptere DVD'er).

Om man må bruge WMP Codecs har jo ikke noget med MS's licensbetingelser at
gøre. Jeg har fx aldrig accepteret dem; jeg er ikke engang sikker på om jeg
har læst dem (jeg læste stort alle licensbetingelser på www.microsoft.com
for et stykke tid siden).

Der er ikke nogen særlig lovgivning om libdvdcss. Men ministeren har
tilkendegivet at det vil være tilladt at omgå tekniske foranstaltninger
hvis det er  nødvendigt aht personlig tilegnelse. Det må jo gælde for WMP
lige så vel som CSS.

Det kan muligvis kræve patenteret teknik at bruge WMP codecs, men jeg mener
jo at vi ikke har patenter på software i Danmark.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug