Re: [NOVICE] due to U.S. laws, we can't host nor link to it.

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Jeg troede egentlig at Infosoc kun forbød os at _fjerne_
> kopibeskyttelser, ikke at _omgå_ dem.

Det er mest "omgå", der bruges i loven.

==
§ 75 c. Det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage
omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger.

Stk. 2. Det er ikke tilladt at fremstille, importere, sprede, sælge, udleje,
reklamere for salg eller udlejning af eller i kommercielt øjemed besidde
indretninger, produkter eller komponenter, der

1) er genstand for salgsfremme, reklame eller markedsføring med henblik på
omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger,

2) kun i begrænset omfang har andet kommercielt formål eller anden kommerciel
anvendelse end omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger eller

3) primært er udviklet, produceret, tilpasset eller ydet med henblik på at
muliggøre eller befordre omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger.
==

Hvis man ripper en DVD eller "beskyttet" CD vil jeg sige at man _omgår_ en
teknisk foranstaltning for at kunne lave en ny komprimeret udgave.

--
Niels