Re: [NOVICE] Rettigheder, ejerskab m.m. af foldere

Den Thu, 08 Dec 2005 23:35:37 +0100
skrev Martin Jochimsen <sslug@sslug> :

> Undskyld. Men nu kommer der en del spørgsmål. Håber der er tålmodighed med
> mig!!!!! :-)

Jeg bliver dig nok svar skyldig, men jeg kan fortælle hvordan jeg fik emelfm installeret.

Jeg har installeret fra source-koden, altså ikke brugt synaptic og apt-get.
Koden hentede jeg fra: http://emelfm.sourceforge.net/

Den hed: emelfm-0.9.2.tar.gz

Den fil udpakkede jeg med MC's udpakkefunktion. Det kan også gøres fra kommandolinien.

Stående det udpakkede katalog "/emelfm-0.9.2" kørte jeg "make" og derefter "make install"

Alt dette som root. Derefter kan alle bruge Emelfm.

Om jeg fik specielle fejlmeldinger husker jeg ikke, men får man det, så er det sikkert bare
nogle småafhængigheder der skal opfyldes. Læs hvad "make" skriver i terminalen.

Jeg kører ikke ubuntu, men en fedora-variant.

Stig C.