Adgang til MySql vha odbc

Jeg har en MySql databasae kørende på en Debian maskine, uden desktopmiljø.
Jeg har installeret Odbc driver og manager...men jeg mangler at sætte det op, således at jeg kan tilgå databasen fra andre computere på netværket.
Det er så her jeg er gået i stå...
Den hjælp jeg kan google mig frem til...er alle baseret på systemer med desktop miljø...så det hjælper mig ikke så meget.
Hvordan gør jeg det ?
Så vidt jeg kan komme frem til skal jeg sætte det op vha odbc.ini...men hvad skal der stå ?

Jeg har pt sat MySql op, så der er adgang for alt og alle...og har testet med et SQL program fra en anden computer. Det virker fint !

På forhånd tak
Mvh Kasper