Re: [NOVICE] Rettigheder, ejerskab m.m. af foldere

Martin Jochimsen wrote:
Ahaa. Sudo foran så fungerer det.
Hvor har emelfm været hele mit liv???!!!

:-)

Martin Jochimsen wrote:

Tak for forslagene. Det ser interassant ud. Har installeret emelfm via
Synaptic, men når jeg skriver emelfm i terminalen, får jeg: Command not found
???

per blaabjerg wrote:

Martin Jochimsen wrote:

Okay...lidt røde øre har jeg!!!!
Den berømte prås gik lige op for mig og jeg fik et gennembrud mht. chown
kommandoen!!!!!
Men jeg synes stadig det er liiiiidt besværligt.
Findes der ikke en grafisk måde hvor man kan ændre den slags ting?

Hilsen
Martin

programmerne hedder:

mc (midight commander) gå ind i menuen under filer/ch0wn.

emelfm er måske et bedre bud.

Hilsen per blaabjerg

Det lyder som om du har instaleret emelfm som root og ikke som user.

Igen vil jeg anbefale mc (midnight commander), fordi, som det før er kommenteret, så virker den under alle forhold, også når din grafiske flade går i sort :-)