problemer med wine

Hejsa (igen)

Jeg kører en ubuntu linux og prøver at finde et wine som kan køre med dvdshrink.
bruger jeg aptitude install wine virker wine fint, men det vil ik køre med dvdshrink så jeg prøver med nogle ældre versioner.
Har næsten prøvet alle her http://prdownloads.sourceforge.net/wine som slutter på .tar.gz og langt om længe har jeg fundet en som kører hele vejen igennem installationen men så når jeg vil kører den siger den:

wine: error while loading shared libraries: libwine.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory

Hvad er der galt der for hvis jeg skriver locate libwine.so.1 får jeg følgende
/usr/local/lib/libwine.so.1

Så den er der jo?

Nogen som har fået dvdshrink til at køre på en ubuntu med wine eller forslag til hvordan jeg får wine her til at køre?