Re: [NOVICE] mount mmc og usb enheder

mega-hawk wrote:
Hejsa...

Jeg har læst denne artikel:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=6364
og må detsværre sige at på min ubuntu breezy virker det der sg ikke.
Når jeg vælger sg_scan -i siger den intet.

ser i jeg har nemlig en bærbar som har kortlæser til forskellige mmc kort tror jeg de hedder. I ved dem til tlf og kammera osv og da kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man mounter sådan et kort?

Understøttelse af memorykort varetages normalt af kernen med modulet usb-storage, det er ikke nødvendigt med specielle usb-utilities.
Sæt kortet i læseren og prøv en 'fdisk -l'. Her skulle du kunne se en partition, der hedder /dev/sda1. (Hvis der ikke er andre SCSI enheder, ellers sdb, sdc osv.).
Mount sker med
/dev/sda1 /mnt/card vfat user,noauto,umask=0 0 0
i /etc/fstab.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug