problemer med at installere wine

Hejsa (igen)

hvis jeg bruger apt til at hente wine virker wine fint, men DVDshrink vil ikke køre med det sidste nye wine så med det link jeg har fået til ældre versioner har jeg prøvet et par wine og de stopper alle samme sted.
først sagde jeg apt-get build-dep wine
og så som normal user i mappen hvor min udpakkede wine ligger
/tools/wineinstall

så bliver jeg spurt om jeg senere vil være root. Klart vil jeg det, men længe før jeg skal indtaste mit root password stopper den med denne fejl

newstruc.c: In function 'handle_ani_list':
newstruc.c:805: error: invalid lvalue in increment
newstruc.c: In function 'new_ani_curico':
newstruc.c:916: error: invalid lvalue in increment
make[2]: *** [newstruc.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/hawk/Desktop/Wine-20040615/wine-20040615/tools/wrc'
make[1]: *** [wrc] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/hawk/Desktop/Wine-20040615/wine-20040615/tools'
make: *** [tools] Error 2

Compilation failed, aborting install.

Hvad kan der være galt?