fdisk og formatering af dos-part

Hej
Jeg har fejl i opstart af linux, den kan ikke mounte min
dos-partition, men jeg tror heller ikke den er formateret, for det
gjore RH 6.1 ikke under installation. Hvad gør jeg ? I Linux -
friheden til at vælge står der at jeg som root skal skrive fdisk, men
det virker ikke, jeg skal angive parametre som f.eks. -u -l osv.. Jeg
får ikke som ventet den menu op som der snakkes om og som jeg kender
den fra RH 5.x. Men fdisk kan vel også kun oprette partitioner ? Jeg
har søgt hjælp i man, men kan kun finde en fdformat til disketter.
Hvordan får jeg formateret den sk... dos partition så min opstart af
linux kan blive fejlfri (den kan ikke mounte den korrekt).

Vh
Henrik Nielsen