Re: [NOVICE] dctrl, konfiguration af denne?

On Sun, Jan 30, 2000 at 13:07:44 +0100, Kim Isdal Knudsen wrote:

> Jeg tror at mine problemer kan skyldes en forkert opsat fifo.
> Jeg gjorde det sådan: 'mkfifo --mode=002 /usr/lib/diald/fifo'
> Er det sådan man gør? Her på det sidste har jeg også problemer

Jeg mener at diald selv opretter fifo. Jeg har i hvertfald ikke
selv oprettet den når diald er startet (se "fifo" i diald.options)

> med dctrl's rettigheder: Hverken root eller bruger må køre
> filen? Jeg skal efter hver opstart ind og stille rettigheder.

Jeg kører den som bruger :
#ll /var/lib/diald/fifo
prw-rw----   1 root     dialout         0 jan 30 11:27 /var/lib/diald/fifo

Men jeg er også med i grupen "dialout"

> Filen 'diald.options' har jeg slet ikke? Er den påkrævet?
> Har 'diald.conf' ikke afløst 'diald.options'?

Ikke i min diald 0.98/debian.
Jeg har slet ikke diald.conf, men det burde ikke betyde noget
da "fifo" kommandoen bør findes et af stederne.
Desuden bør diald og dctrl være enige om placering og navn
på conf-filen.