Re: [NOVICE] dctrl, konfiguration af denne?

Sun, Jan 30, 2000 at 04:44:26AM +0100, skrev Frank Damgaard:

> Husk at fortælle dctrl om diald->fifo hos mig (debina) er
> path /var/lib/diald/fifo , evt. indtast manuelt i dctrl
> med File->Connect->Local->

Jeg tror at mine problemer kan skyldes en forkert opsat fifo.
Jeg gjorde det sådan: 'mkfifo --mode=002 /usr/lib/diald/fifo'
Er det sådan man gør? Her på det sidste har jeg også problemer
med dctrl's rettigheder: Hverken root eller bruger må køre
filen? Jeg skal efter hver opstart ind og stille rettigheder.
Jeg må se at kikke ind ved en installfest så det kan blive
ordnet en gang for alle, men jeg er sikker på at folk falder
bagover, når de ser mine konfigurationsfiler (læs: sjusk). :-)

> I /etc/diald/diald.options er der også en fifo kommando
> (forhåbentlig) med path.

Filen 'diald.options' har jeg slet ikke? Er den påkrævet?
Har 'diald.conf' ikke afløst 'diald.options'?

--
  ,~,
  (v)       -> SuSE Linux 6.2 <-