Sv: [NOVICE] Red Hat 6.1 installation

----- Original Message -----
From: Frank Grundahl Jensen <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Thursday, January 27, 2000 4:34 PM
Subject: [NOVICE] Red Hat 6.1 installation

>  Hjaelp........
>
>  Jeg er i faerd med at installere RedHat 6.1 paa min nye PC og
>  noget er gaaet helt galt....
>
>  Hardware:
>
>   PIII/500MHz
>   Motherboard: Asus P3B-F, JumperFree ATX Motherboard
>   Skaerm: Viewsonic GS 790
>   HDD: 34.2Gb IBM, Deskstar 34GXP.
>   Grafikkort: Asus  AGP-V6600 , Geforce 256
>

>  Jeg brugte standard setup programmet og satte mine partitions
>  op. Herefter begyndte partitionering og formattering af disken --
>  troede jeg. Imidlertid skete der ingen ting i LANG tid (flere
> [...]
Linux skal installeres i en partition der ligger under 1024 cylinders, og hvis
din bios klarer store harddiske er grænsen 8,4gb. Du skal altså sørge for at
din Linuxpartition (/boot) ligger under denne grænse.

Prøv at få fat i PQ Magic (partition Magic) version 5. Her vises 1024
cylindergrænsen med en pil i højre side af partitionsbilledet, og Linux
skal placeres til venstre for denne grænse.

Har selv haft Linux placeret et sted mellem 2 og 6gb på i partitionsbilledet,
så det bør fungere

/peter 486dx50 10gb