Dos Fdisk fungerar ej längre

Hej.
Hjälp, microsoft fdisk fungerar ej längre när jag skall partitionera för windows på min hårddisk.
På denna hade jag en /boot katalog för LILO vilket fungerade utmärkt.
Jag har prövat att backa tillbaka. Raderat alla partitioner med Linux fdisk.
Kört fdisk /mbr
fdisk /x
Gjort installation på hela hårddisken av suse 6.3, fungerar utmärkt.
Försökt radera denna och köra dosfdisk, men den hänger sig efter jag svarat ja eller nej på frågan, stöd av stort eller litet hårddiskstöd.
Tydligen ligger där någon information någonstans som blockerar.
Har sammanlagt 3 diskar instalerade detta handlar främst om hda.
Prövade att disabla hårddisk IDE1 (hda) i BIOS, samma problem.
Har slut på fler ideer. Måste jag köra någon diskeditor? Är ej hemma på en sådan. Eller har jag råkat ut för något HW fel, knappast då Linux kan köra på hårddisken utan problem (naturligtvis). Utmärkt tillfälle att bli tvingad att helt gå över till Linux :-)
I övrigt imponerad av Suse 6.3 och RedHat 6.1 som jag installerade på min andra maskin.

Mvh
Mats Jacobson