Re: [NOVICE] Bootdisk.

Jeg kører godt nok Redhat, men SuSe har det sikkert ligesom Redhat:

under biblioteket "/sbin" findes et program "mkbootdisk" til at lave
bootdisketter. Programmet skal have kernel verisonen som argument.
Prøv at se man siderne for "mkbootdisk".

Jeg kan ikke se problemer (jeg har dog ikke selv prøvet netop dette)  i
at
fjerne hardisken med windows, og derefter ændre jumperne på hardisken
med Linux, så den bliver master. Herefter skulle du kunne starte Linux
med bootdisketten.

NB ! Du skal dog måske lige kigge i  "/etc/fstab" hvis du har mountet
hardisken med windows, hvis du vil udgå fejlmeddelser

Tilsidst kan du ændre "/etc/lilo.conf" og derefter køre "/sbin/lilo",
for
at lave en bootmanager på hardisken med linux. ( Eventuelt kan dette
gøres
først, så behøver du ikke en bootdisk.- det er dog altid rart at have en
bootdiskette,
hvis noget går galt.)

mvh Stefan