Re: [NOVICE] Hvilken RPM version skal man vælge.

>      Jeg er nået til at ville installere "sudo" for at kunne køre ppp og
>      smbmount som user.

Der er ingen grund til at installere sudo, hvis ovenstående er det
eneste du vi opnå. Sudo giver bedre sikkerhed end su.

At du som bruger vil kunne køre ppp, antager
jeg at du som bruger gerne vil kunne aktivere forbindelsen.
Dette gøres let med programmet netcfg, dette er nærmere beskrevet
i "Linux - friheden til at vælge", som du finder på
http://www.sslug.dk/linuxbog/. En fremragende bog, som du skulle hente
ned til senere reference.

Til smbmount er det heller ikke nødvendigt. Smbmount kræver at du er suid
root. Altså at brugeren har root rettigheder til smbmount. Dette gøres
med kommandoen (som root):

chmod +s /usr/bin/smbmount

>      Hvad skal man vælge? sudo-1.5.3-6.i386 fra lib5 RedHat contribs, eller
>      den nyeste sudo-1.6.1-1.i386 som også er på sudo's hjemmeside.

Med sikkerhedsprogrammer skal du altid hente den seneste version, da
der ofte er lukket huller i den seneste udgave.

>      Når man så skal downloade f.eks sudo-1.6.1-1.i386, er der under
>      requires flere ting. (program dele).
>      Skal de også downloades?

Ja

/Morten Poulsen