Re: [NOVICE] Fil-associationer?

Frank Damgaard wrote:

> Egentlig er det vel resultatet af "file ukendtfil" der giver
> filtypen og dette sammen med mime-type og mailcap burde af
> browsere anvendes til at starte passende program.
>
> Acroread kan vels el finde ud af pdf filer ?
>
> Eller tænker du på din desktop, her vil det afhænge af om
> du bruger KDE eller Gnome og den anvendte filemanager, da de sikkert har
> hver deres måde at gøre det på.

Ja, selvfølgelig skulle jeg have fortalt at det drejede sig om mit
desktop enviroment (KDE). Under min første installation af SuSE 6.2 med
KDE, åbnede StarOffice .doc-filer og acroread .pdf-filer automatisk. Det
sker ikke efter at jeg har lavet en installation fra bunden igen. Jeg
kan ikke finde noget KDE-relevant om dette.

Med venlig hilsen
David List