> Hej Mogens
>
> Jeg er ikke helt klar over hvor det går galt, idet ovenstående er klippet direkte fra
> min "shmbuf.c" fil - skal den i øvrigt "monteres" sådan lidt i stil med
> /sbin/ldconfig?????
> I 'Running Linux' har jeg læst mig frem til, at # mærket starter en kommentar! hvorfor
> skal den så stå i starten af ifdef og endif m.fl. linierne?
> Mangler jeg et mellemrum et eller andet sted?

# starter en kommentar i et script. Dette er et C program. Der skriver
man kommentarer
som

/* Dette er en kommentar */

Linierne:

#ifdef GULEROD

kode kode kode

#endif

betyder, at hvis symbolet GULEROD er defineret, inkluderes koden imellem
#ifdef og #endif
under kompileringen, ellers springes den over.

Pointen ved dette er, at skulle du gå hen og kompilere programmet på en
tidligere
version af Linux, hvor semun er defineret i headerfilerne, vil symbolet
_SEM_SEMUN_UNDEFINED
ikke være defineret dér, og så springer kompileren over din definition
af semun.

Problemet er måske, at du har skrevet for mange mellemrum? #-tegnet skal
stå i første kolonne.

Prøv at klippe-klistre linierne foroven fra din fil, incl. nogle linier
før og efter, så
må vi se på det.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08