FDISK

Hej Peter.

>Jeg er også novice når det gælder Linux, og har
panglet en del for at få
>RH6.1 til at køre.
>Partion magik kører under dos/Windows, og kan
derfor ikke lave partioner
>til Linux.

>Venlig Hilsen

>Frank V. Knudsen

>Æhhm.. version 5 af Partition Magic har jeg selv
brugt til at flytte en Linux-
partition til slutningen af disken, så den påstår
i hverfald at den kan klare
ext2 filer som Linux

At dette så medførte at LILO mistede forbindelsen
til denne partition er
en anden sag. Jeg søger selv i øjeblikket her på
sslug under "LILO" på
et svar på genetablering af LILO.

Så disse bemærkninger hører ligesåvel til der.
Glemte nemlig denne
bemærkning i oprindelig henvendelse,

/peter

Til ovenstående:

Jeg har installeret Caldera´s version 2,3 herunder Partion Magic og Bootmagic, og har haft samme problem.
Problemet vidste sig i mit tilfælde at være, at jeg havde installeret lilo i "Master-boot- record" hvilket er forkert. Lilo skal installeres på det drev hvorfra linux er installeret. BootMagic installeres fra windows efter at linux er installeret.
Partionmagic installerer så bootmagic i MBR og finder selv de filsystemer/partitioner som kan bootes.
Efter at have gjort som anført vises bootmagics opsstartsmenu hvorfra der kan vælges enten windows eller linux ( og evt. andre).
Måske skyldes jeres problemer at I har installeret i forkert rækkefølge og muligvis også lagt lilo i MBR, og så går det galt

Med venlig hilsen Karsten