Re: [NOVICE] GramoFile

Mogens Kjaer wrote:

Først og fremmest - mange tak for det meget flotte svar - jeg er meget taknemmelig
for, at du tager dig tid til at hjælpe mig.

> make >& make.log

Tak for tippet - det er jo nemt, men det er nok det jeg savner mest - en
grundlæggende vide om de mange funktioner der gør livet til en leg ;-)

> cd /usr/include
> grep -r semun *
>
> giver:
>
> bits/sem.h:   union semun
> linux/sched.h:  struct sem_undo *semundo;
> linux/sem.h:union semun {
> linux/sem.h:asmlinkage int sys_semctl (int semid, int semnum, int cmd,
> union semun arg);
> pgsql/config.h: * long locks.  For some reason union semun is never
> defined in the
> pgsql/config.h:/* Set to 1 if you have union semun */

Nej - min gav følgende:

bits/sem.h:   union semun
linux/sched.h:  struct sem_undo *semundo;
linux/sem.h:union semun {
linux/sem.h:asmlinkage long sys_semctl (int semid, int semnum, int cmd, union
semun arg);
schily/xconfig.h:/* #undef HAVE_UNION_SEMUN */          /* have an illegal
definition for union semun in sys/sem.h */

Så er spørgsmålet for mig igen - (også mest for ikke at udnytte dig for groft)
hvad så nu? Hvor finder jeg videre oplysning om "pgsql/config.h" - en søgning på
systemet gav intet resultat.

> [...]
> arguments
>    for `semctl'.
>
>    union semun
>    {
>      int val;                           <= value for SETVAL
>      struct semid_ds *buf;              <= buffer for IPC_STAT & IPC_SET
>      unsigned short int *array;         <= array for GETALL & SETALL
>      struct seminfo *__buf;             <= buffer for IPC_INFO
>    };
>
>    Previous versions of this file used to define this union but this is
>    incorrect.  One can test the macro _SEM_SEMUN_UNDEFINED to see

Jeps - det står der også hos mig

> Altså skal du i starten af shmbuf.c i gramofile-1.5/bplaysrc (efter alle
> include sætningerne) skrive:
>
> #ifdef _SEM_SEMUN_UNDEFINED
>    union semun
>    {
>      int val;
>      struct semid_ds *buf;
>      unsigned short int *array;
>      struct seminfo *__buf;
>    };
> #endif

Efter jeg havde tilføjet ovenstående kørte jeg 'make' igen, med følgende resultat:

make -C bplaysrc
make[1]: Entering directory `/usr/gramofile-1.5/bplaysrc'
gcc -Wall -O2 -DUSEBUFFLOCK -DREDHAT50 -DLP2CD -DVUMETER    -c shmbuf.c -o
shmbuf.o
shmbuf.c:46: unbalanced `#endif'
make[1]: *** [shmbuf.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/gramofile-1.5/bplaysrc'
make: *** [makebplay] Error 2

> - så virker det.

Nej - desværre ikke endnu - du må undskylde, men det er ret tæt på at være sort
snak for mig. Hvad er "unbalanced `#endif'" - jeg er ret sikker på, at jeg har
skrevet det rigtigt ind.

Mogens Jæger
sslug@sslug