Re: [NOVICE] Crontab.

On Sun, Jan 16, 2000 at 21:55:41 +0100, Erik Jakobsen wrote:

> Styre den automatiske afsendelse/modtagning.

Jeg anvender diald, så jeg har:

45 06   * * *   root    echo up > /var/lib/diald/fifo
04 20   * * *   root    echo up > /var/lib/diald/fifo

diald lukker selv når der ikke er trafik længere.

Alternativt så kunne du lave et shellscript:

45 6 * * * root /etc/ppp/mit_ppp_on_script
55 6 * * * root /etc/ppp/mit_ppp_off_script

Som du ser er problemet at finde ud af hvornår der skal lukkes
for forbindelsen. (i eksemplet 10 min)

I stedet for diald kunne måske noget demand-dialing i ppp
kunne gøre det.