Re: [NOVICE] Fdisk

Peter Solgaard wrote:

> Jeg spørger nu engang til i håb om, at der er en der vil fortælle mig brugen
> af Fdisk i forbindesle med installationen af Red Hat 6.1.
>
> Jeg vil som tidligere nævnt først bruge partion magic og derefter Fdisk.
> Hvad skal jeg gøre i Fdisk, vejledning søges. Jeg har søgt på nettet uden at
> finde svar.

Det er meget nemmere at hjælpe når der er noget konkret at tage
udgangspunkt i. Jeg prøver at gætte dit behov men det er muligvis
helt hen i skoven. :-)

Under installationen får du valget mellem fdisk og diskdruid.
Vælger du fdisk kommer den frem med "m for help"
så du taster bare m hver gang du vil have overblik over
mulighederne.
    "n" laver en ny partition men det har du jo gjort. Har du også
husket swap-partitionen?
    "t" for at ændre partitionens type. Der er mange valgmuligheder.
SVJH er "82" ext2 og "83" linux swap
Jeg startede som computer analfabet og syntes ikke det var
svært, selv om jeg var ret nervøs :-)
Kommer du i vanskeligheder er jeg sikker på at du får hjælp.
Held og lykke
Leo