Re: [NOVICE] brug af 'chown'.

Ole Tranberg wrote:

> Jeg vil gerne kunne oprette et (eller flere) kataloger, hvori alle nye
> filer får rettighederne "<brugerid>.users", er det muligt?

Mon ikke du kan gøre det med chmod 664 <katalog>
det giver ejer og gruppe-medlemmer læse-skrive tilladelse
og alle andre læse tilladelse.
Eller nemmere i gmc hvis du bruger GNOME, hvor du
højreklikker og under egenskaber/permissions klikker
på den ønskede indstilling.
Håber jeg har forstået noget af problemet.
Leo