Xmodmap

Hej,

Jeg har lige sat min "inittab" til at starte op i runlevel 5, altså
grafisk login under RH6.1. Men som jeg kan se i nogle af de tidligere
indlæg er jeg ikke den eneste, der har problemer med at Backspace ikke
fungerer som den skal under X. Den fungerer pt. som delete, og inde i
XF86Config er keyboardet sat op som:

   XkbKeycodes     "xfree86"
   XkbTypes        "default"
   XkbCompat       "default"
   XkbSymbols      "us(pc101)"
   XkbGeometry     "pc"
   XkbRules        "xfree86"
   XkbModel        "pc102"
   XkbLayout       "da"
   XkbVariant      "nodeadkeys"

I min /etc/X11/xinit/Xmodmap fil har jeg følgende stående
 keycode 22 = BackSpace
som så skulle klare jobbet. Men umiddelbart ser det ud som om, at denne
fil overhovedet ikke bliver kørt, for hvis jeg kører "xmodmap Xmodmap"
manuelt ændres situationen nemlig til det den skal. Men i min "xinitrc"
står alt eller som det skal, og jeg kører ikke med Xkbmap...

Hvad skal der til?

Mvh,
 Martin