En par småting ...

Hrm, af en eller anden grund har jeg ladet en håndfuld spørgsmål hobe
sig op - er der nogen bud?

- Hvad fidnes der af defragmentations-programmer til Linux? Er der
nogle 'indbygget' (RH6)?
- Af en eller anden grund tager sendmail op til et *par minutter* at
starte; der er ingen aktivitet overhovedet på HDD'en, og det er ikke
ringtigt atndet at gøreend at vente. Det har været sådan længe. - På
et tidspunkt (nogen tid siden) geninstallerede jeg Linux (bl.a.
derfor, men også lidt for sjov), men problemet (der var opstået før
det tidspunkt) bar der stadig. Nogen clues whatsoever? - Er det en
hyppig forteelse?
- Efter den første gang, jeg hørte musik-CD'er på computeren, herefter
læses der en del på HDD'en efter bootup, og det stjæler en hel del RAM
(crasher, hvis jeg forsøger at starte Netscape), foruden at det
naturligvis er iriiterende. Det kan løses (for indevrnde session) ved
at lægge en CD(-ROM) i drevet, som så spinenr op. Herefter kan CD'en
tages ud igen (det er ikke nødvendigt at læse eller afspille CD'en),
og maskinen virker fint; det samme skete før jeg geninstallerede
(ovenfor). Det bør nok nævnes, at jeg sidder med en laptop (Tposhiba
4010CDS), og at jeg derfor er klar over, at ngle ting ikke vil virke
ordentligt (fx har jeg kun 65k farver) - men når det er et problem,
der sådan 'opstår' ud af den blå luft?

Ethvert forslag modtages med tak.

--
Venlig hilsen / Kind regards,