Re: [NOVICE] afinstallering af Linux

Af bider erfaring ved jeg at win95's fdisk IKKE kan fjerne Linux's
swapdiskke. Derfor skal man først fjerne swapdiskken med fdisk eller
ligene i linux. Jeg kender kun til redhat 6.0(og 5.0-2) og booter man
fra cden der, så kan man få adgang til fdisk og fjerne sine linux
partioner.
Derefter kan man fjerne lilo med "fdisk /mbr" fra Dos/win.

Jeg har nettopp fjernet LILO og Linux 1.85 eller noget slikt fra en gammel Laptop.
Jeg brukte fdisk fra Caldera DR-DOS 7.03 (Du vet de som fikk US$ 150
millioner fra MicroSoft).
Fjerning av Linux krever bruk av fdisk i Extended mode.
Skriv fdisk /x og så er det bare å fjerne partisjoner og skrive ny MBR.
DR-DOS 7.03 kan lastes ned fra http://www.lineo.com/

Med Hilsen
Jim Oksvold

sslug@sslug