Re: [NOVICE] Fdisk

> Jeg har vil installerer linux red hat 6.1 og vil gerne bevare windows98. Jeg
> har læst mig til at fdisk bruges til at skabe en bootmenu, så man kan starte
> op i enten linux eller windows. Jeg vil herefter bruge partion magic til at
> lave selve partionen, det er korrekt forstået, ikke? Er swap lig pladsen som
> fdisk skal bruge?

Bootmenuen står lilo for ( Linux loader ) der gør at du kan vælge hvad du
vil boote.

Swap er det der svarer til virtuel hukommelse i windows.

Brug hellere partiton magic til at skrumpe din windows partition så der
bliver plads til at du under installationen kan lave en linux partition.
Du kan så vidt jeg ved ikke formattere ext2, som er linux filsystemet med
partition magic.

> Hvad skal jeg gøre i fdisk, vejledning søges,  og er der herefter nogle
> hensyn at tage, når jeg laver en partion i partion magic.

Du kunne helt sikkert få rigtigt god hjælp ved at læse lidt i linuxbogen,
der er link til den fra www.sslug.dk.

Er du stadig i tvivl så spørg bare.

--
/Jesper Krogh