Re: Sv: [NOVICE] Corel linux og DK tastatur

Finn Junker wrote:

> Hej Kasper
>
> Ja ja al begyndelse er jo svær. En søgning på dk-latin.map gav det resultat at filen ikke eksisterede. En søgning på *map, gav mig dog et bibliotek hvor der lå dk-latin1.map.gz
>
> I en konsol IKKE en Xterm kan denne map også loades med dk tastatur så alt er OK, bare ikke under X så.....
> 1. Hvordan får man X til at acceptere dk tastatur ??
> 2. I control center kan vælges en masse sprog, bare ikke dansk, skal man hente en fil eller hva...
> 3. Jeg har læst en Danish howto, men jeg syntes ikke rigtig den giver svar på dette.

> [...]

I filen '/etc/X11/XF86Config' finder du en sted hvor der står:

Section "Keyboard"

Under det punkt er der en hel masse variable. Jeg har skrevet værdierne på di vigtigste:

   LeftAlt        Meta
    RightAlt       ModeShift
   ScrollLock      Compose
   RightCtl        Control
   XkbKeycodes     "xfree86"
   XkbTypes        "default"
   XkbCompat       "default"
   XkbSymbols      "us(pc101)"
   XkbGeometry     "pc"
   XkbRules        "xfree86"
   XkbModel        "pc101"
    XkbLayout       "dk"

Så skulle du gerne have dansk keyboard i X!!

Kasper