Sv: [NOVICE] Installation af "Red Hat 6.1"

----- Oprindelig meddelelse -----
Fra: Frank V. Knudsen <sslug@sslug>
Til: <sslug@sslug>
Sendt: 10. januar 2000 13.13
Emne: Re: [NOVICE] Installation af "Red Hat 6.1"

>Da Red Hat i 6.1 har været så "venlige" at fjerne
muligheden for at vælge
>Fdisk i stedet for Disk Druid, er ovenstående
ikke så let at lave.
>Min erfaring med Disk Druid er, at man får lov
til at lave følgende:
>hda1
>hda5
>hda6  ...etc
>hvor swappartitionen altid bliver den sidste i
den udvidede partition,
>altså den inderste og dermed langsomste.

Husk dog at den hurtigste swapfil ligger på en
separat fysisk
disk, hvor bussen (fladkablet) ikke deles med
systemdisken

(Generelt hint - har ikke selv prøvet)

Også Windows' åndsforladte defragmenteringsprogram
vil kunne
komme uden om evindelige genstarter, hvis noget
tilsvarende laves
med det system. (sidespring - undskyld)

Kunne forøvrigt godt tænke mig at vide, hvordan
man får udnyttet den
sidste ledige megabyte under Diskdruid idet jeg
mistænker denne for
at være en indikation på de fejl som Partition
Magic ser i fat tabellen.

Partition Magic kan ganske enkelt ikke se en
eneste lovlig partition
på min udmærket fungerende 10gb disk med Win95v1
og Linux v6.1
(bruger Ontrack driver til >1024 sec).

Har dermed ikke en ærlig chance for at ændre
systemet uden at slette
alt - suk.

/peter