music2mp3 ??

Hej alle

Mit næste projekt skal være at overspille min LP-samling til mp3-filer !

Planen er at jeg forbinder stereoanlægget til lydkortet og derfra
overfører lyden til et mp3-track!?

Er der nogen af jer der ved hvilket program/programmer der er velegnet
til det ?? Og evt. kan forklare mig lidt om teknikken ?? :-)

Da mp3-filer som regel fylder en del, regner jeg med at komprimere den
del af samlingen jeg ikke bruger, det ville derfor være fedt hvis der
var et program som kan udpakke, afspille og komprimere musikken igen :-)

Det er lige meget om det er til X eller til konsollen !!

Det er altså IKKE musikCD´ere der skal overspilles fra ! Så jeg har ikke
kunne finde noget hos `FriskKød' ;-)

FYI. mit lydkort er et SB16-kompatibelt `U3985 sound card'

/Niels

Niels Rasmussen                 | "To do is to be" -- Sokrates
sslug@sslug             | "To be is to do" -- Sartre
Registred Linux user #133791    | "Do be do be do" -- Sinatra
ICQ #56551441                   | "Dont be des be dus" -- Me :-)