Sv: [NOVICE] Redhat Vs. Corel Linux

Jeg kunne gost tænke mig, om der var en nyhedsgruppe til din mor og mig!
Jeg har prøvet nogle forskellige distributioner, jeg jeg synes sjældent det er særligt nemt. Det trods jeg er både er computerinteresseret og ofte bruge megen tid med læsning af div. manualer.
Jeg blev interesseret i Linux af flere grunde, lidt flot sagt ideologien, men også muligheden for at rette, tilpasse og udforske den der kasse på skrivebordet.
Er der ikke en mulighed for at bare at få hardwaren til at virke ordentligt, og så senere hen fylde software ovenpå. Ville det ikke være en fin måde at udbrede Linux på. Når Linux virker på vores maskiner, så skal vi nok lære at bruge det, det påbyder vores naturlige nysgerrighed os.
Axel