Re: [NOVICE] Installation af "Red Hat 6.1"

Frank> Hej Alle.  Jeg har sat en 18 GB HD i min maskine og delt den
Frank> med "FDISK fra Windows 98" til 50% til Windows, og så ikke
Frank> mere. Med den indkøbte "Red Hat" CD booter jeg så og forventer
Frank> at kunne partitionere resten under "Red Hat" installationen,
Frank> men det går ikke.  Jeg kan få lov til at lave en swap
Frank> partition, og når jeg prøver at lave en "/boot og en / " kommer
Frank> den ud og siger at der ikke er nok plads, og at fejlen er
Frank> udefineret.

Hmm... ligner nogle af de gamle størrelsesfejl, man kunne støde på. En
ting er helt sikkert: du kan ikke lægge en bootbar partition udenfor
sektor 1024. Det vil sige, at det nok ville være en god idé at lægge
din Linux /-partition allerførst, dernæst en swappartition (for
hastighedens skyld), hvorefter du gerne skulle kunne lege, som det
lyster dig. Ja, næsten da, for Windows skal jo også indenfor de første
1024 sektore. Dette er en begrænsing i PC'ens BIOS snarere end
operativsystemerne.

Martin