Sv: [NOVICE] diskdefragmentering ??? i linux red hat 6.0

Jeg mener at,
jeg havde fyldt ca. 1200 mb i mit home directory og bestemte mig derefter
for at ligge dem ud på en cdrom istedet. Det gjorde jeg så og  slettede de
1200 mb i homedir.
Næste gang jeg startede serveren så viste den under opstarten (mounten) at
der stadig var 1200 mb fyldt i homedir.
For mig ser det ud ligesom når man i windows 95/98 sletter noget uden at
tømme papirkurven. Da findes filerne jo også stadig på drevet og bliver
først rigtigt slettet når man tømmer papirkurven.
Det er derfor at jeg spørger:"hvordan tømmer man papirkurven i Linux"?
Er der nogen diskvedligeholdsprogrammer i Linux redhat 6.0?

mvh. Mogens

Mogens Kjaer <sslug@sslug> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sslug@sslug