Re: [NOVICE] Vs: LILO Boot

Jacob Strachotta wrote:

> Jeg får meddelsen > LI < og så sker der ikke mere.....
>
> hda er win98 (master)    c:
> hdb er win 98 (slave)    d:
> hdc er linux (master)     e:
>
> Jeg sætter min bios op til at boote på E:

Det vil ikke fungere som "standard", man skal selv fuske lidt
i bios. Men hvorfor boot'er du ikke på C:, og installere LILO
i MBR på C, så burde den kunne starte både Win98 C: og linux ("e:")

Linux ved ikke hvilke hundekunster med drevombytning som Bios har lavet
og derfor kan linux ikke ummidelbart sættes til dette.
Men man kan med nogle kommandoer i /etc/lilo.conf fortælle
lilo hvordan verden burde se ud (noget med at bios drev nr. 0x80, 0x81
og 0x82 skal angives for diskene)

Prøv at søge på sslug-teknik, da jeg har svaret på et lignende problem
fornylig.