Script til ppp, og opstart af denne. Fortsat.

     Hej Linuxbrugere.

     Frank skrev at jeg skulle prøve komandoen ATZ. Det gav ingen forskel.
     Da jeg derimod fjernede \ efter TIMEOUT 5 ser det umiddelbart ud til
     at den kommer vidre.
     Jeg vil dog mene at chat enten ikke forstår, eller ikke når til linien
     med '''ATZ' \ da jeg ikke ser nogen forskel i /var/log/messages, når
     jeg ændre på den.
     Det ser ud til at den skifter tilbage til pppd lige efter linien med
     TIMEOUT 5, så den ser slet ikke næste linie.

     I /var/log/messages står nu:

     pppd:[xxx] pppd 2.3.7. started by root, uid0
     chat:[xxx] report  (CONNECT)
     pppd:[xxx] Serial connection established
     pppd:[xxx] using interface ppp0
     pppd:[xxx] Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS1
     chat:[xxx] report  (OK)
     chat:[xxx] report  (BUSY)
     chat:[xxx] report  (NO CARRIER)
     chat:[xxx] report  (NO DIALTONE)
     chat:[xxx] timeout set to 5 seconds
     pppd:[xxx] Serial line is looped back
     pppd:[xxx] connection terminated
     pppd:[xxx] connect time 0.1 minutes
     pppd:[xxx] Exit

     Måske mangler jeg noget configuration at pppd!

     Mit chatscript ser nu ud som følger:
     #!/bin/sh
     PHONE=12345678
     exec chat -v -r /var/log/ppp-chat.log \
     REPORT CONNECT \
     REPORT OK \
     REPORT BUSY \
     REPORT 'NO CARRIER' \
     REPORT 'NO DIALTONE' \
     TIMEOUT 5
     '' 'ATZ' \                 '' 'ATZ' \ , ATZ \ , ATZ har også været
     prøvet.
     OK ATDT80350010 \
     ABORT 'NO CARRIER' \
     ABORT 'BUSY' \
     ABORT 'NO DIALTONE' \
     ABORT 'WAITING' \
     TIMEOUT 50 \
     CONNECT

     Hvis jeg bruger minicom kommer jeg fint i forbindelse med modemmet.

     Hvad betyder \ egentlig i chatscriptet, og hvorfor er der pinger
     omkring nogne af ordrene?
     Jeg syntes også jeg har set gåseøjne omkring nogle ordre. Hvorfor det?

     På forhånd tak     Henning