cdrom, mount

Hej, ssluggere.
Jeg behøver noget hjælp.
Jeg havde RH 6,0 fra Alt om Data, men havde samme problem som jeg har nu, hvor jeg har RH 5,2 (Globe). Det går ud på at jeg tit får meddelelse om at der ikke er adgang eller ligefrem adgang bliver nægtet. Jeg lokker på både som root og har en konto. I gnome viser det sig at KDEs Adresser ??? er tomme. Og jeg har aldrig fået ansigtet i control- panelt frem. Så jeg har tilføjet andre konti med adduser.
Og jeg har længe prøvet at få mit cdrom drev til at kunne bruges under linux. I fstab ser jeg at drevet og floppy er der, men jeg kan ikke få det mountet.
Det er mit problem. Lige nu.
MVH bibent