Red Hat 6.0 sammen med Win98

Jeg vil gerne installere Linux på min PC. Den blev leveret med en 12 GB
disk, som var delt i to, C:\ på 8 GB, og D:\ på 4 GB.
fdisk.exe siger:

Partition  Status   Type       Enhedsnavn   MB   System  Forbrug
  1            A   PRI DOS      APTIVA     8385   FAT32    67%
  2                EXT DOS                 4040            33%

En listning af den extendede partition viser:
Drv   MB   System   Forbrug
D:   4040   FAT32    100%

Jeg vil gerne beholde Windows98 på C:\ drevet (af hensyn til min kone!).
D:\ drevet på 4 GB er ubrugt og jeg vil gerne installere Linux her.

Jeg har lånt en Red Hat 6.0. Ud fra CD'en lavede jeg en boot-floppy, og
gik i gang med installationen, på et (tidligt) tidspunkt kan man starte
fdisk (eller Disk Druid). fdisk viste:

Disk /tmp/hda: 255 heads, 63 sectors, 1584 cylinders
Units=cylinders of 16065*512 bytes

Device    Boot Start   End  Blocks Id System
/tmp/hda1  *       1  1069  8586711  c  Win95 FAT32 LBA
/tmp/hda2       1070  1584  4136737+ f  Win95 Extended (LBA)
/tmp/hda5       1070  1584  4136706  b  Win95 FAT32

Mine spørgsmål er nu:

1) skal jeg først slette det logiske D: drev i den extendede partition med
fdisk.exe (altså i DOS)

2) skal den extendede partition også slettes ?

3) eller skal den laves om til en primær ?

4) Hvor meget skal gøres med fdisk.exe og hvor meget af fdisk ?

5) Hvordan bør en fornuftig partitionering se ud ?
Skal der tages hensyn til evt senere opgradering af distribution?

6) Undervej blev der nævnt, at de 1584 cylindre kunne give problemer med
boot. Af hensyn til resten af familien regner jeg indtil videre ikke med at
ville bruge en boot-manager (LILO?), og vil nøjes med at sætte en
Linux-floppy i, når jeg skal køre Linux.
Kan jeg bruge floppy'en med boot.img?
Kan jeg kalde loadlin.exe fra Windows98?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Lars