Re: [NOVICE] GnoRPM

Henrik Nielsen wrote:

> Jeg er stadig meget ny, selv om jeg nu har haft min linux (RH6.0) i et år,
> så det skal forklares til en "linux-tosse"
> Jeg har downloadet en fil:
>
> communicator-v461-export.x86-unknown-linuxglibc2.0.tar.gz

det er en tar.gz fil
Der hvor du hentede filen vart der også en README.txt fil.

Du går til /tmp og udpakker :

 tar ztxvf [fuld-path]/communicator-v461-export.x86-unknown-linuxglibc2.0.tar.gz
 cd communicator-v46.x86-unknown-linux2.0/

 Her er en fil README.install
 og et program ns-install

 Du skal lige tænke over hvor du vil installere netscape,
 jeg har det i /opt/netscape46/ men det kan også være
 i /usr/local/netscape/ eller hvor man nu vil.

> Den har et RPM icon men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, hvad gør jeg ?

Det er ikke en rpm pakke af netscape, så det skal gøres manuelt.

> Hvordan gør man så med GnoRPM ?

Det gør man nok ikke...