GnoRPM

Hej
Jeg er stadig meget ny, selv om jeg nu har haft min linux (RH6.0) i et år,
så det skal forklares til en "linux-tosse"
Jeg har downloadet en fil:

communicator-v461-export.x86-unknown-linuxglibc2.0.tar.gz

Sindsygt navn, men det hedder den altså. 14.3Mb fylder den og det skulle
gerne være hele Netscape i nyeste version til Linux
Der kommer kun v.4.51 med RH6.0 så jeg tænkte at dette skulle være mit
første update og install af et program.
Den har et RPM icon men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, hvad gør jeg ?
Skal jeg pakken den ud først ?
Skal den flyttes ind i en bestemt mappe og i såfald hvilken ?
Den ligger nu i min home mappe
Hvordan gør man så med GnoRPM ?

Håber på lidt hjælp

Henrik